Redizajn poslovnih procesa

Da bi se tvrtka uspješno prilagodila konkurentskim uvjetima na tržištu i održala uspješnost poslovanja, primorana je mijenjati svoju organizacijsku strukturu.

Tvrtke koje su rasle postupno često se nađu u labirintu nasljeđenih procesa koji ne slijede njen rast. Dugi lanci odlučivanja uzrokuju tromost a time i neprilagodljivost, što u konačnici znači gubitak profita.

Cilj promjene poslovnih procesa je da:

  • Poslovanje orijentira na kupce i njihove potrebe
  • Poveća kvalitetu i smanji cijenu proizvoda i usluga
  • Skrati vrijeme isporuke
  • Smanji troškove proizvodnje, marketinga i distribucije
  • Poveća profit

Poslovni procesi mogu se poboljšavati kontinuirano ili se pristupa temeljitom reinženjeringu.

Postupno poboljšanje kreće od postojećih procesa i promjene su inkrementalne i kontinuirane. Vrši se od dna prema vrhu i zadržava se postojeća funkcionalna organizacija. Radi se o promjeni kulture poslovanja, što zahtijeva efikasne radne timove. Kod djelatnika se razvija mali otpor prema promjenama, a početna ulaganja su niska ali potencijalno dugotrajna.
Reinženjering je radikalna promjena koja se vrši jednokratno i “od nule”. Za ovakvu promjenu važno je snažno rukovodstvo jer se vrši od vrha prema dnu i, zbog drastičnih rezova, otpor promjenama je mnogo veći. Osim promjene kulture poslovanja, vrše se i velike strukturalne promjene. Ulaganja su veća, kao i rizik, ali i očekivani rezultati.

Koraci kod provođenja redizajna poslovnih procesa

  • Formiranje tima
  • Analiza postojećih procesa
  • Identificiranje prilika za redizajn
  • Izrada plana promjena i novog poslovnog sustava
  • Provođenje promjena